Книжен таг: Книжни навици

От много време искам да направя книжен таг. Днес се поразрових из чуждестранни блогове и открих някои, които ми харесаха. Този таг е свързан с книжните навици и го открих тук: DreamlandBookBlog. Надявам се да ви е интересно. На всеки, който му хареса: да се чувства тагнат.

1. Имаш ли определено място вкъщи, където четеш?

Когато съм вкъщи не обичам да чета никъде другаде освен в съкровеното ми лично място – моята стая.

14328852_1233166793380310_1893898533_n

2. Книгоразделители или случайни хвърчащи листчета?

Имаше момент, когато четях и отбелязвах с каквото намеря. После майка ми ми даде един много красив книгоразделител, с който ми беше много трудно да се разделя след като се скъса. В момента имам няколко, които ползвам (включително и един плюшен :Д). Като цяло рядко сама си купувам книгоразделите, повечето са ми подарени, но определено предпочитам тях пред билетчето за автобуса.

Цитати са друго нещо – тях отбелязвам с каквото ми падне.

3. Можеш ли просто да спреш да четеш или трябва да спреш след определена глава/ определен брой страници?

Като се замисля, май правя и двете. :Д Ако умората надделее късно вечер, дори и да искам не бих могла да продължа да чета. Но се старая да си довършвам главите. Преди обичах да си поставям за цел определен брой страници на ден, но вече не го правя.

4. Ядеш ли/ пиеш ли докато четеш?

Избягвам го. Но когато се случи – чай или кафе. Храна и книга – не е удобна комбинация.

14331576_1233170193379970_636249033_n
5. Мултитаскинг: Музика или телевизия по време на четене?

Музика, определено. Телевизия не гледам дори в свободното си време, камо ли когато чета. Препоръчвам два плейлиста, които обожавам да слушам докато съм унесена в книга.

14256596_1233176933379296_2042811817_n14302970_1233176930045963_918666847_n

6. Четеш само по една книга или няколко наведнъж?

Обичам да чета само по една книга наведнъж. Така я довършвам по-бързо и грабвам следващата. Чела съм до три най-много, но осъзнавам, че това е само излишно разпиляване.

7. Четеш само вкъщи или навсякъде?

Навсякъде. Поне четвърт от книгите си съм ги завършила в метрото. :Д

8. Четеш на висок глас или тихичко в ума си?

Тихичко. Но нямам нищо против да чета на някого на глас, стига да поиска.

9. Избързваш ли да четеш по-напред или дори да пропускаш страници?

Хващала съм се няколко пъти, че отгръщам на последните страници и прочитам случайни изречения, но иначе – не, това не ми е практика. Да пропускам страници – абсурд!

14269640_1233180396712283_370716354_n.jpg10. Имаш ли проблем със сгъването на гръбчето на корицата или го пазиш като ново?

Винаги се опитвам да пазя книгите си, но при по-големите такива просто ми е невъзможно да запазя гръбчето като ново. Наскоро ми се случи с едно английско издание на „Game of Thrones“.

11. Пишеш ли в книгите си?

Учителката ми по български език и литература казваше, че книга, в която няма писано е неизползвана книга. Аз обаче заклеймявам тази практика и не посягам на книгите си с химикал.

12. По кое време на деня четеш? Сутрин, по обяд, вечер, когато ти се отдаде шанс или през цялото време?

Хм, не съм замисляла, честно казано. Чета, когато искам и намеря време.

13. Каква е любимата ти обстановка на четене?

Приятна, удобна и без странични пречки. Просто е важно да се чувствам добре там, където отварям книга.

14. Какво правиш първо – четеш книгата или гледаш филма?

Естествено, че предпочитам да прочета книгата преди да гледам филма. Но признавам, че съм правила и обратното.

15. Какво предпочиташ? Аудиокнига, електронна книга или книжно тяло?

Книжно тяло, ftw. Аудиокнига никога не съм слушала, а електронни рядко чета.

16. Имаш ли някакъв уникален навик, когато четеш?

Не съм забелязала.

Поздрави,

SelfishBookworm

Вашият коментар

